Οι νέοι φιλελεύθεροι (Νικόλας Σεβαστάκης)

«Από το Athens Review of books μέχρι το ΕΚΕΒΙ, από την Καθημερινή μέχρι το Protagon.gr, από τη φιλελεύθερη Αριστερά μέχρι το «φωτισμένο» συντηρητισμό διαμορφώνονται πλέον αξιοσημείωτες συγκλίσεις. Ο δρόμος χαράχτηκε ουσιαστικά ήδη από τη δεκαετία του '90 μέσα από το μετα-lifestyle έντυπο που μετεξελίχτηκε στη συνέχεια σε free press.»

Σχόλια

  • από ProkopisDoukas πριν 4994 μέρες +1

    Χαχα... Δεν αμφέβαλα οτι θα του άρεσε τόσο του Ξυδάκη αυτό, ώστε να το μπαζάρει... :-)

    Μέχρις ένα σημείο τα λέει καλά ο κυριος Σεβαστάκης, θα έλεγα μάλιστα οτι περιγράφει άθελα του κάτι πολύ προοδευτικό, ενώ προσπαθεί να το αποδομήσει. Αν και ρίχνει εύκολα το μπαλάκι "στους ιδεολογικούς μηχανισμούς lifestyle", ενώ ξεπερνάει την κουτοπόνηρη συμμετοχή του Έλληνα στη λαμογιά, με την απλή λέξη "γαϊδουριά"...

    Στην κατάληξη του όμως, επικρίνει την "μη επίκριση των μετριοπαθών". Είναι υποδόριο όμως το "Catch 22": Αν δεν επικρίνει κανείς τα μετριοπαθή στρώματα, είναι "σύμμαχος της λαμογιάς". Αν τα επικρίνει, θα γίνει αυτομάτως "ελιτιστής"...


    Υ.Γ. Και φυσικά η μελαγχολία δεν είναι χαρακτηριστικό αυτού που περιγράφει. Απορώ δηλαδή που το θέτει...

  • από cinto πριν 4994 μέρες +3

    "Τους λείπει όμως κάτι για να γίνουν ενδιαφέροντες συντηρητικοί: η ποιότητα της απόγνωσης, η αίσθηση της πικρίας, η αυθεντική ηθική αγανάκτηση."

    Εγώ πάντως δε διαβάζω κείμενα που να μην έχουν ISO αυθεντικής απόγνωσης υπογεγραμμένο υπό του Γιανναρά.

  • από zombieastral πριν 4994 μέρες 0

    πολύ μπουκομένο κείμενο...μερικα ωραία/σωστά σημεία αλλα συνολικα νομίζω ότι χωλαίνει
    αυτό που λες ΠΚ,προσπαθεί να το αποδομήσει αλλα με τέτοια χειρουργική αναλυτικότητα κ αναφορές σε ποικιλομορφα χαρακτηριστικά (ταξικα/πολιτισμικά/πολιτικά) δεν μπορεί να σταθεί σε τέτοιας έκτασης κείμενο...αν ήταν 3-4 σελίδες κατι θα γινόταν
    διαφωνω με την τελευταία παράγραφο που λεει "Τους λείπει όμως κάτι για να γίνουν ενδιαφέροντες συντηρητικοί: η ποιότητα της απόγνωσης, η αίσθηση της πικρίας, η αυθεντική ηθική αγανάκτηση"

    btw το φηφίζω για το ότι σε βάζει να σκεφτείς

  • από dkamen πριν 4994 μέρες 0

    τόσο γ@μάτοι είμαστε :)

  • από lady_googoo πριν 4994 μέρες +1

    αφιερωμένο στη λούμπεν γκρούπα από λιμπεραλοκονσέρβες του μπαζ

    (και μόλις μπήκα για να το ανεβάσω το είδα στα δημοφιλή...)

  • από RAM πριν 4994 μέρες +4

    "Αλλά η ουσία των όσων διακινούν είναι η πιο κοινότοπη αντίληψη περί συλλογικής ευθύνης για τα ελληνικά δεινά."

    Απορώ πραγματικά πως η αριστερά δε θίγει αυτό το ζήτημα. Εκτός αν πιστεύουν κάποιοι πως η συλλογική ευθύνη δεν έχει να κάνει με τη λειτουργία της δημοκρατίας. Φαντάζομαι ο Τετράδης που τα γράφει εδώ και χρόνια στην "Ε" ανήκει σε αυτήν την κατηγορία.

    "Ωραία. Και πώς συνέβη αυτό; Ποιοι ιδεολογικοί μηχανισμοί, ποιες εικόνες πλούτου και ευημερίας, ποια life style εγχειρίδια ευφορίας συνέβαλαν στις αυταπάτες; Δεν υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια ηγεμονικοί μηχανισμοί διαμόρφωσης των πεποιθήσεων ή μήπως όλα τούτα ήλθαν από τον ουρανό;"

    Φυσικά και υπάρχουν. Βέβαια και η ίδια η "Ε" σε κάθε προεκλογική περίοδο τασσόταν υπέρ πασόκ, δια τον φόβον της επαράτου, ασχέτως με την κριτική που ασκούσε πριν. Θυμίζω την περίοδο Σημίτη.

    Εν τέλει. Είναι ο τρόπος που τα βλέπει κανείς τα πράγματα. Πρέπει να σκεφθούν αυτοί οι οποίοι τόσο εύκολα σπεύδουν να "φροντίσουν" το λαό, χαιδεύοντας τον, πως στην ουσία δεν έχει και μεγάλη ευθύνη για όσα συμβαίνουν αυτά τα χρόνια στην κοινωνία και πως για όλα φταίνε οι μηχανισμοί, τι είδους πράγμα θεωρούν πως είναι ο λαός. Μάλλον πιστεύουν πως δε διαφέρει και πολύ από τα πρόβατα. Αυτή είναι η παιδεία που προσφέρουν στο λαό και εκεί σταματάει η ανάλυση. Ο λαός σύμφωνα με αυτήν την ανάλυση δεν είναι ποτέ δράστης παρά μόνον υφίσταται ως αντικείμενο την ενέργεια άλλων δραστών. Κατά συνέπειαν το πρόβλημα έγκειται στην αγαθότητα του ποιμένος και στην ποιότητα της προπαγάνδας. Σα να λέμε, δε φταίτε εσείς που άγεσθε και φέρεσθε, φταίνε μόνο οι άγοντες και φέροντες. Εσείς απλώς δεν έχετε την ικανότητα να αντιληφθείτε το καλό σας διότι είστε ατελή όντα, πόπολο. Αυτό που λέω σε καμμία περίπτωση δεν ακυρώνει την ευθύνη των αγόντων και φερόντων. Αυτοί όμως έχουν δύναμη επειδή υπάρχουν οι κατάλληλές υποδοχές για να περάσουν τα μηνύματα και τα σχέδια τους. Σε κάποιους που φαίνονται γελοία αυτά, δεν έχουν καμμία δύναμη.

    Το πρόβλημα της αριστεράς είναι πως με το κανάκεμα που έκανε στον κόσμο της εργασίας τόσα χρόνια, έχει χάσει το ηθικό πλεονέκτημα. Αυτή πάνω απο όλα θα έπρεπε να ενδιαφέρεται για αυτά τα πράγματα. Αυτή θα έπρεπε να ενδιαφέρεται για την ηθική ( συνήθειες του ζην, εννοώ πάντα ) της τάξης την οποία θέλει να εκπροσωπίσει. Και να ενδιαφέρεται εκτός εκλογικού κόστους. Θα την προτιμούσα να λειτουργεί περισσότερο με όρους Διογένη.

    Λάθη κάνουμε και θα κάνουμε όλοι. Το να τα παραδεχόμαστε εξασφαλίζει τουλάχιστον πως θα σταματήσουμε να κάνουμε τα ίδια. Αυτό μπορεί να μας πάει μπροστά. Σημειώνω ακόμα πως αν θα μπορούσαμε να δανειζόμαστε για ακόμα 20 χρόνια για να κάνουμε κοινωνική πολιτική, αυτά η συζήτηση θα ήταν στα ψιλά, στους γραφικούς και εμμονικούς.

    Ψυχή που δεν αμάρτησε ποτέ της δεν αγιάζει, νομίζω.




    • από talos πριν 4992 μέρες +4

      Όλοι φταίμε.
      Όλοι φταίμε για τη εγκληματικότητα, για το κυκλοφοριακό, για τις χωματερές, για όλα.
      Αλλά για την εγκληματικότητα δεν πρέπει να πάμε όλοι φυλακή - πάνε οι αυτουργοί της, για το κυκλοφοριακό αλλάζουμε τον ΚΟΚ και την ένταση εφαρμογής του, δεν μοιράζουμε πρόστιμα ταχυδρομικά σε όσους έχουν αυτοκίνητο. Για δε τις χωματερές όλοι λέμε να αλλάξουμε το σύστημα και να πιάσουμε και να τιμωρήσoυμε τους παραβάτες. Για τα πρακτικά αυτά ζητήματα δεν διακρίνω καμία δυσκολία κατανόησης της διαφοράς επιπέδων των ερμηνειών και των λύσεων.

      Κανένας δεν παρεξηγεί το νόημα της ευθύνης "όλων μας", λοιπόν όταν πρόκειται για την εγκληματικότητα λ.χ. την οποία την προκαλούμε με πράξεις και παραλείψεις, ψηφίζοντας ανίκανους, ή απλά δεχόμενοι να ζούμε σε μια κοινωνία που παράγει έγκλημα αδιαμαρτύρητα. Δεν προτείνεται λοιπόν και η συλλογική μας φυλάκιση. Γνωρίζουμε ότι άλλος ο ρόλος της ποινής και άλλος της κοινωνικής μεταρρύθμισης. Άλλο φταίω γιατί καταχράστηκα χρήματα και άλλο "φταίω" γιατί δεν δημιούργησα τις προϋποθέσεις στο ελληνικό κράτος ως μεμονωμένος πολίτης/ψηφοφόρος ώστε να υπάρχει αποτελεσματικότερος έλεγχος των δημοσίων ταμείων. Στην
      δεύτερη περίπτωση κανείς δεν μοιράζει από 10 μέρες φυλακή σε κάθε πολίτη.

      Όταν το θέμα πάει στην οικονομική "κακοδαιμονία" της χώρας όμως, ξαφνικά όλοι πρέπει να πληρώσουμε, χωρίς εξαιρέσεις, γιατί όλοι "φταίμε" χωρίς ποιοτική διάκριση του φταίω.

      Αυτό μάλιστα αναξάρτητα του γεγονότος ότι από την μυθική βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων τα τελευταία 15-20 χρόνια η πλειοψηφία έχει εξαιρεθεί και του γεγονότος ότι οιεσδήποτε "κακές" επιλογές έχει κάνει ο καθένας τις πληρώνει ήδη σε προσωπικό χρέος. Κοιτώ και βλέπω γύρω μου κόσμο του οποίου - ειδικά αν συνυπολογιστεί η κατάργηση του ελεύθερου χρόνου - έχει επιδεινωθεί το ουσιαστικό βιοτικό επίπεδο (και με άυξηση του ιδιωτικού του χρέους) την κρίσιμη τελευταία 20ετία, ενώ των εργοδοτών του έχει φτάσει ψηλά στον ουρανό. Και ενώ ζούμε σε μια από τις πιο άνισες χώρες της ΕΕ, ξαφνικά έρχεται ο κάθε (εικάζω) προνομιούχος και γίνεται εξισωτικότερος των εξισωτικών απέναντι στις ευθύνες για την χρεοκοπία και μόνο. Διότι δεν σου λέει βεβαίως "'όλοι μαζί να βάλουμε πλάτη για να έχουμε στο μέλλον ένα λιγότερο άνισο αποτέλεσμα" σου λέει "όλοι φταίμε, όλοι να πληρώσουμε: εγώ μειώνοντας τα ταξίδα για shopping therapy στο NY κατά 50%, από 40 σε 20 τον χρόνο και εσύ μειώνοντας κατά 50% την θέρμανση του σπιτιού σου τον χειμώνα, το πείπεδο διατροφής των παιδιών σου και το προσδόκιμο ζωής σου. Αυτό είναι το δίκαιο μια και όλοι φταίμε". Φυσικά λέει και πάλι ψέματα διότι δεν μου είναι καθόλου προφανές ότι αυτοί που πλούτισαν τον προηγούμενο διάστημα θα στερηθούν το παραμικρό - τουναντίον, θα βάλουν λεφτά στην τσέπη. Έτσι λοιπόν το πόσα έβγαλες ή έχασες το προηγούμενο διάστημα μπαίνει στην άκρη: Το "όλοι φταίμε" είναι ένα σύνθημα εξαπάτησης για άλλη μια φορά όσων ήταν και είναι στην απέξω...

      Για το κανάκεμα του κόσμου της εργασίας τα τελευταία χρόνια... τι να πω: η αριστερά δεν μπόρεσε να αντιδράσει στην παγίωση της υψηλής ανεργίας, δεν μπόρεσε να αντιδράσει στην κατάργηση στοιχειωδών εργασιακών δικαιωμάτων (πολύ πριν έρθει το ΔΝΤ/ΕΚΤ/ΠΑΣΟΚ και τα επικυρώσει), δεν μπόρεσε να αντιδράσει στην μετατροπή της εργοδοσίας σε μαφιόζικο μηχανισμό βίαιης αντεκδίκησης, στην διαφθορά και την κατάργηση επί της ουσίας των επιθεωρήσεων εργασίας, στην κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων, ασφαλιστικών δικαιωμάτων, κοκ με την άτυπη εργασία και την εργασία με το μπλοκάκι... ειλικρινά η αριστερά έχει άλλου είδους απολογίες να κάνει στον κόσμο της εργασίας.

      Όσο για την κοινωνική πολιτική που κάναμε με δανεικά, είναι ένας ίσως τρόπος να το δει κανείς το ζήτημα: ένας άλλος είναι πως κάναμε πάρτι στους εργολάβους και τους προμηθευτές εις βάρος των φορολογουμένων ενώ αφέθηκαν, προγραμματικά, ευρύτατα επαγελματικά ανώτερα μεσαία στρώματα να φοροκλέπτουν και να φοροδιαφεύγουν - για τα ανώτατα ούτε συζήτηση πρέπει να πληρώνουν λιγώτερο φόρο επί των εισοδημάτων τους σαν ποσοστό από τον μέσο μισθωτο...

  • από alberich πριν 4994 μέρες +2

    Εναλλακτικός τίτλος "just what is it that makes today's homes so different, so appealing?"

  • από MadNihilist πριν 4994 μέρες +2

    Ακόμα και σαν εθνογραφικές σημειώσεις των επιδιώξεων και της ρητορικής ενός subculture (πιθανόν περιορισμένου... δύσκολο να εκτιμηθεί αυτό) , το άρθρο του Ν.Σ. είναι έξυπνο κι αξίζει να διαβαστεί.

    u/d To συνιστώ σαν ορεκτικό πριν από την μπαζζαρισθείσα Τεχνηέντως της 19/6 (κυρίως πιάτο και μετά μουσικής =))

  • από ProkopisDoukas πριν 4993 μέρες +1


    @RAM: Υποκλίνομαι σε ένα εξαιρετικό σχόλιο! Απαντάει πλήρως, κατά την άποψη μου, στην επιχειρηματολογία του Έλικα και πολλών άλλων.. :-)

    Υ.Γ. Δε νομίζω οτι ο Σεβαστάκης αναφέρεται σε αυτούς που πολιτικά αυτοαποκαλούνται "φιλελεύθεροι". Αυτούς τους θεωρεί εξ ορισμούς οτι έχουν "κατατροπωθεί". Στην κεντροαριστερά στοχεύει, αυτή είναι πιο "ενοχλητική"... :-)

  • από kensai πριν 4993 μέρες +3

    Το κείμενο πάντως στο τέλος δε μου αφήνει τίποτα. Ναι προσπαθεί απεγνωσμένα να μας την πει (αφού μόνο που δε μας τα χώνει ότι διαβάζουμε lifestyle περιοδικά...) αλλά στο ακροτελεύτια παράγραφο, τι μας λέει;

    Τίποτα. Κάνει μια κενή κριτική συγκρίνοντάς μας με τα δύο άκρα. Τους αριστερούς υποκριτές και τους δεξιούς παρτάκηδες. Και όχι, η μελαγχολία δεν είναι ένα συναίσθημα που θα ήθελα να με διακρίνει πάνω από 3-4 μέρες τον χρόνο, κατά προτίμηση κατά βούληση και αποκλειστικά φθινοπωρινή, βροχερή μέρα.

  • από katerina_s_m πριν 4993 μέρες +4

    ---- Οι ιδέες και αξίες στις οποίες αναγνωρίζονται είναι ο υπεύθυνος ατομικισμός, η καταγγελία του μεγάλου κράτους, η αντίθεση στα άκρα και στους «εξτρεμισμούς». Συχνά υιοθετούν έναν σκεπτικιστικό φιλελευθερισμό για να λοιδορήσουν τον αιώνιο αρχαϊσμό της Αριστεράς ή τη μετριότητα του πολιτικού προσωπικού της Δεξιάς. Το κοινό πεδίο στο οποίο κινούνται είναι η υπεράσπιση του «ορθολογισμού» απέναντι στη νεοελληνική «παράνοια»... ... Παρ' όλα αυτά, επειδή πιστεύουν ότι βασικός αντίπαλος του εκπολιτισμού των ηθών είναι η σκληρή πολιτική, αναζητούν όλο και συχνότερα τη φιλική συνδρομή των δυνάμεων της τάξης, των άγρυπνων φυλάκων της δημοκρατίας μας... ... Αλλά η ουσία των όσων διακινούν είναι η πιο κοινότοπη αντίληψη περί συλλογικής ευθύνης για τα ελληνικά δεινά. Το κακό ανάγεται στην ηθική τού νεοέλληνα, στο ότι δεν έκανε τα «αυτονόητα» όταν έπρεπε και τώρα πληρώνει τη γαϊδουριά του. Η νεοελληνική μιζέρια, οι συναισθηματικές υπερβολές, ο λαϊκισμός των διαδηλώσεων, η κοινωνική βία, η ξύλινη γλώσσα: ιδού οι αιτίες της κρίσης... ... ----


    !!! Αυτό δεν είναι άρθρο, είναι πινακοθήκη με άριστα φιλοτεχνημένα τα πορτραίτα των μελών μιας απολίτικης μικροομάδας (αυλοκόλακες, άμισθοι ή έμμισθοι υπηρέτες του συστήματος, κρατικοδίαιτα στελέχη, και λοιποί παρομοίου) με κοινό χαρακτηριστικό τον έντονο, σχεδόν, υστερικό αντιαριστερισμό των μελών της, που νομίζουν ότι οι ροζέ μπουρδολογίες τους είναι πολιτικές απόψεις.

    Γι αυτό και ό,τι γράφουν ή λένε δεν διακρίνεται από αγωνία και προβληματισμό (για κριτική διάθεση προς τους κύριους υπεύθυνους ουδείς λόγος), αλλά από υπεροπτικό διδακτισμό προς τις λαϊκές (πφφφφ... ) εργατικές (πφφφφ), αγροτικές (πφφφφ) και μικροϋπαλληλικές (πφφφφφ) "μάζες", κυρίως.

    Αν, όπως γράφει ο Νικόλας Σεβαστάκης, αυτός ο χώρος διευρύνει κάπου την επιρροή του, πρόκειται περί ενδοεπιρροής. Ζουν με ψευδαισθήσεις, παραισθήσεις και αυταπάτες (όλα μαζί) όσοι από αυτούς πιστεύουν πως οι απόψεις τους μπορούν να επηρεάσουν έστω και έναν εκτός του αυτάρεσκου και εμπαθούς κύκλου τους.
    *

    ---- Προς Θεού, «όχι άλλοι αγώνες» γράφει αηδιασμένος ένας από τους πρωτοπόρους του χώρου στο «Κυριακάτικο Βήμα». ----

    Μα είναι καταφανέστατη η αηδία τους για όλες αυτές τις ...λαϊκές αντιδράσεις. Χάθηκε δηλαδή να κανονίσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι ένα ραντεβού στο Abreuvoir να "αγωνισθούν" σαν άνθρωποι τρώγοντας ένα σατωμπριάν και πίνοντας κρασί από τους αμπελώνες της Βουργουνδίας;
    *

    ---- Χάσαμε το μέτρο, λένε. ----

    Ας λένε - μόνοι τους τα λένε, μόνοι τους τ' "ακούνε".

    .

  • από kensai πριν 4993 μέρες +1

    Το κείμενο λέει καραμπινάτες βλακείες και απορώ πως σας άρεσε. Απλά δύο σημεία έχουν ιδιαίτερη πλάκα (πέρα απ'τον αριστουργηματικό επίλογο που σχολίασα παραπάνω).

    ----------

    "Οι νέοι φιλελεύθεροι θέλουν να είναι το κόμμα της κίνησης, της ανοιχτόμυαλης διαθεσιμότητας, της πρόθυμης προσαρμογής στα θαυμαστά κελεύσματα της νέας εποχής. Παρ' όλα αυτά, επειδή πιστεύουν ότι βασικός αντίπαλος του εκπολιτισμού των ηθών είναι η σκληρή πολιτική, αναζητούν όλο και συχνότερα τη φιλική συνδρομή των δυνάμεων της τάξης, των άγρυπνων φυλάκων της δημοκρατίας μας. Ο αντι-αυταρχισμός τους είναι κυρίως πολιτισμικός."

    Ας πει κάποιος στον κύριο Σεβαστάκη ότι το παραπάνω που ζητάμε είναι απλά εφαρμογή των νόμων και κανόνων και όχι κάποιος αυταρχισμός. Φυσικά και θα ήθελα να δω τη συνδρομή των δυνάμεων της τάξης για την εφαρμογή νόμων που μένουν κενά γράμματα (πχ αντικαπνιστικός νόμος).

    "Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ο συγκεκριμένος χώρος πιστεύει πως αντιπροσωπεύει μια αντικομφορμιστική προσέγγιση στην παρούσα κρίση. Αλλά η ουσία των όσων διακινούν είναι η πιο κοινότοπη αντίληψη περί συλλογικής ευθύνης για τα ελληνικά δεινά. Το κακό ανάγεται στην ηθική τού νεοέλληνα, στο ότι δεν έκανε τα «αυτονόητα» όταν έπρεπε και τώρα πληρώνει τη γαϊδουριά του. Η νεοελληνική μιζέρια, οι συναισθηματικές υπερβολές, ο λαϊκισμός των διαδηλώσεων, η κοινωνική βία, η ξύλινη γλώσσα: ιδού οι αιτίες της κρίσης. Χάσαμε το μέτρο, λένε. Ωραία. Και πώς συνέβη αυτό; Ποιοι ιδεολογικοί μηχανισμοί, ποιες εικόνες πλούτου και ευημερίας, ποια life style εγχειρίδια ευφορίας συνέβαλαν στις αυταπάτες; Δεν υπάρχουν όλα αυτά τα χρόνια ηγεμονικοί μηχανισμοί διαμόρφωσης των πεποιθήσεων ή μήπως όλα τούτα ήλθαν από τον ουρανό;"

    Φυσικά και δεν ήρθαν απ'τον ουρανό. Αλλά να τα αποδίδεις στους φιλελεύθερους όταν τα τελευταία 35 χρόνια κυβερνούν οι συντηρητικοί προσοδοθήρες εναλλάξ με τους σοσιαληστές πρασινοφρουρούς του μεγάλου κράτους είναι το λιγότερο ΑΣΤΕΙΟ.

    Μακάρι να είχαμε κάποια σοβαρή ιδεολογική εικόνα για τον πλούτο και την ευημερία, αλλά δυστυχώς ο Νεοέλληνας έχει ως όνειρο την αρπαχτή, τα γούστα, το αραλίκι της σιγουριάς του δημοσίου υπαλλήλου.

    Αυτά δεν είναι ευημερία. Τι; Δεν περιμένατε κάποια στιγμή να έρθει ο λογαριασμός στον κύριο;

  • από LaBoetie πριν 4993 μέρες +5

    Διεισδυτικό και πολύ χρήσιμο στριπτίζ στην πιο ενδιαφέρουσα εκδοχή λόγου της ταξικής ηγεμονίας στη χώρα μας.

  • από kensai πριν 4993 μέρες -2

    Ταξική ηγεμονία... lol...

    ώρες ώρες αναρωτιέμαι αν πραγματικά πιστεύετε ότι πρέπει να μας κυβερνάνε οι κολλεκτίβες, τα συνδικάτα, οι εργατοπατέρες... ευτυχώς το ποσοστό που έχουν στη βουλή οι οργανωμένοι αριστεροί είναι τόσο μικρό που δείχνει και την πραγματική εικόνα του προβλήματος.

    • από katerina_s_m πριν 4993 μέρες -1

      kensai,
      να το κυττάξεις αυτό το αντιαριστερό σύνδρομό σου όσο είναι νωρίς. Μπορεί να προλάβεις τα χειρότερα...
      :-)

    • από Mitsakos πριν 4993 μέρες 0

      Kensai, περασε ο καύσωνας...

    • από katerina_s_m πριν 4993 μέρες +2

      kensai, πέρασε και η δεκαετία του '50...

  • από chaca-khan πριν 4993 μέρες +2

    Το άρθρο εν τέλει δε μου στάθηκε.
    Αναρωτιέμαι όμως. Πώς γίνεται κάποιος μη αγανακτησμένος buzzer να είναι εις θέση να έχει αυτές τις προσλαμβάνουσες;

  • από kensai πριν 4992 μέρες 0

    Mitsako k katerina,

    πέρασαν και τα χρόνια της αριστεράς...

    ΥΓ. "να το κυττάξεις αυτό το αντιαριστερό σύνδρομό σου όσο είναι νωρίς"

    Πού να δεις και το αντιδεξιό μου σύνδρομο... :p

  • από psaranto πριν 4991 μέρες +2

    Δεν κατάλαβα που το πάει ο ποιητής. Μάλλον δεν γουστάρει που οι "φωτισμένοι δεξιοί" στυλ Καθημερινής & e-rooster νιώθουν δικαιωμένοι, κοκορεύονται και τάχουν βάλει ενάντια στο σπάταλο και ανήθικο κράτος, τους υπεράριθμους δημόσιους υπαλλήλους και την πρακτική κάποιων συνδικαλιστών.

    Έλα όμως που μας τη φέρανε. Αυτοί δικαιώθηκαν από τα πράγματα, γιατί αυτοί τα φώναζαν από το 81, όταν άρχισε η ηθική παρακμή της κοινωνίας μας, η σπατάλη, η ευημερία με τα δανεικά και η διάλυση του κράτους από τους λιγούρηδες της εξουσίας που τόπαιζαν κι αριστεροί τρομάρα τους.

    Καλό είναι, όσοι χαρακτηριζόμαστε σαν προοδευτικοί, να αφήσουμε την συνεχή γκρίνια για το τι μαλάκας και αντικοινωνικός είναι ο άλλος και να κοιτάξουμε να σκεφτούμε πρακτικές προτάσεις πως θα βγούμε από τα σκατά που βρισκόμαστε με συλλογικότητα, συνεργασία, πρωτοτυπία και συμβιβασμούς μεταξύ μας.

    Και αντί να κάνουμε ιδεολογικές κουβέντες καφενείου (ή έστω "πολιτιστικού καφενείου" όπως ο Σεβαστάκης, που έχει και πγιότητα) ας κάνει ο καθένας μας μια πρόταση επι του πρακτέου, όπως π.χ στα θέματα που βγαίνουν κάθε τόσο στο
    http://www.opengov.gr/home/.

    Να γράψουμε και καμιά άσκηση, πήξαμε στη θεωρία.

  • από ad1951 πριν 4991 μέρες 0

    Αλλος ένας εστέτ αρθρογράφος που έχει κάνει επάγγελμα την άγνοια της πολιτικής οικονομίας.


Log in για σχολιασμό ή γίνε μέλος εδώ.